Skip to main content

Premiera: nowa seria Trance X Advanced Pro 29

czwartek, 17 września 2020

Produkt

Całkowicie nowy Trance X Advanced Pro 29 jest w pełni kompozytowym rowerem trailowym z uaktualnionym systemem zawieszenia Maestro oraz nową funkcją flip chip, umożliwiającą regulację geometrii ramy.

Przedstawiamy nowego Trance X Advanced Pro 29 - w pełni kompozytową wersję niedawno wprowadzonego Trance X 29 z ulepszoną technologią tylnego zawieszenia Maestro i nowym flip chipem, który umożliwia zmianę geometrii ramy. Powstała na bazie progresywnego stylu Trance Advanced Pro 29, nowa seria jest przeznaczona dla tych, którzy chcą połączyć prędkość i zwinność wcześniejszego modelu o mniejszym skoku, z układem zawieszenia o większym skoku na bardziej agresywny teren.

Nowy układ zawieszenia Maestro zapewnia 135 mm skoku z tyłu (20 mm więcej niż w Trance Advanced Pro 29), dzięki czemu pochłania większe uderzenia, jednocześnie zachowując aktywną, miękką charakterystykę pracy na mniejszych wybojach. Mocowanie trunnion zapewnia niższe przełożenie zawieszenia oraz skutkuje lepszą efektywnością pedałowania i hamowania. Taka konstrukcja posiada również niższy środek ciężkości i krótsze widełki dolne, co ułatwia podjeżdżanie i ogólne prowadzenie roweru. Pozostałe ulepszenia tylnego zawieszenia obejmują nowe, podwójnie uszczelnione łożyska i osprzęt, które zwiększają trwałość bez zwiększania oporów. Przedni widelec o skoku 150 mm uzupełnia tylne zawieszenie, zapewniając pewne i zrównoważone wrażenia na szlaku.
 
“Naszym głównym celem w przypadku tego roweru było zwiększenie jego wszechstronności” - powiedział Jan Cees Schellenbach, globalny menedżer kategorii terenowej z firmy Giant. „Dzięki flip chipowi masz jeden rower o dwóch różnych charakterach. W pozycji niskiej jest to bardzo sprawny rower do agresywnej jazdy na szlakach. W pozycji wysokiej rower ten zmienia się w świetnego wspinacza, który nadal cieszy na zjazdach.”
 
Konstrukcja składa się z lekkiej ramy i tylnego wahacza z kompozytu klasy Advanced, dzięki czemu jest o 25 procent lżejsza niż aluminiowa rama Trance X 29 (2100 g vs 2782 g). Kompozytowy materiał ramy został zaprojektowany i ukształtowany do płynniejszej jazdy, jednak bez poświęcania sztywności potrzebnej do skutecznego pokonywania zakrętów i podjazdów.
 
Jedną z wyjątkowych cech nowego Trance X Advanced Pro 29 jest nowa technologia zmiennej geometrii ramy. Flip chip na górnym łączniku zawieszenia pozwala wybrać bardziej stromy lub łagodniejszy kąt główki ramy i rury podsiodłowej w zależności od stylu jazdy i terenu. Kąt główki ramy można przestawić z wartości 66,2 na 65,5 stopnia. Kąt rury podsiodłowej zmienia się w zakresie od 77,9 do 77,2 stopnia.
 
Zmiana geometrii powoduje również obniżenie środka suportu z 40 mm przy ustawieniu niskim, do 30 mm przy ustawieniu wysokim. Ustawienie „Low” (niskie) oferuje łagodniejszą geometrię, idealną na szybkie, bardziej otwarte trasy, podczas gdy ustawienie „High” (wysokie) to geometria na wolniejsze, bardziej techniczne szlaki.
 
Inżynierowie i mechanicy teamowi Giant przez lata eksperymentowali z ustawieniami flip chipa w rowerach naszych zawodników. Jednym z pierwszych zastosowań był prototypowy rower zjazdowy Glory używany przez zawodników Giant Factory Off-Road Team. W ramach rozwoju nowego Trance X Advanced Pro 29, zespół ds. produktu ściśle współpracował z kilkoma sportowcami i ambasadorami, w tym z byłym olimpijczykiem w kategorii XC / profesjonalnym zawodnikiem enduro Adamem Craigem oraz mechanikiem Giant Factory Off-Road Team Colinem Bailey'em. 
 
“Obszerne testy i opinie rowerzystów doprowadziły nas do finalnej strategii zakładającej dość znaczącą różnicę między pozycją wysoką a niską”, stwierdził Schellenbach. „Oprócz tego zarówno Adam, jak i Colin odgrywają ważną rolę podczas sesji tuningowych z naszymi partnerami od zawieszenia Fox i RockShox. Adam i Colin reprezentują zupełnie inne style i preferencje, jeśli chodzi o ustawianie działania amortyzatorów. Zadowolenie ich obu oznacza osiągnięcie optymalnego rozwiązania.” 
 
Poza nową konfiguracją zawieszenia i geometrią, Trance X Advanced Pro 29 oferuje szereg rozwiązań specjalnie na szlaki. Zintegrowana osłona widełek dolnych i rury dolnej chroni przed kamieniami i odłamkami, a przezroczysta osłona 3M na spodniej stronie połączenia główki ramy i rury dolnej zabezpiecza ramę podczas transportu.
 
Rama posiada również prześwit na opony o dużej objętości do 2,5 cala. Zintegrowane porty umożliwiają wewnętrzne prowadzenie przewodów, włączając specjalne gniazda do konfiguracji zawieszenia Fox Live Valve. Wszystkie modele Trance X Advanced 29 są wyposażone w najnowsze systemy kół Giant WheelSystems z fabrycznie zamontowanymi oponami bezdętkowymi. 
 
Nowa kolekcja Trance X Advanced Pro 29 będzie wkrótce dostępna na wybranych rynkach. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Udostępnij

Powiązane tematy